Linköping har möte

Torsdag 3 oktober kl 19 Vi får ta del av konstvetare Anna Lindquists kunskap inom ämnet tryck på textil. Anna har tillsammans med kollegan Marie Odenbring Widmark skrivit boken Tryckt till jul och en bok som samlar årets övriga högtider … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Linköping har möte

Torsdag 11 april Ulla Thore visar tyger från finska och svenska konstnärer.

Örebro har möte

Månadsmöte på Rostahemmet, Rostagatan 34 i Örebro ”Äldre redskap för tillverkning och vård av textil”. Vår medlem Staffan Andersson föreläser. Medtag egna sådana saker. Kaffe serveras.

Kommentarer inaktiverade för Örebro har möte

Medlemsmöte i Sigtuna

Om systrarna Jobs textiltryck. Christina Matsson, fd chef på Nordiska museet, kommer och berättar om Jobs textiltryck. Christina har också skrivit en bok om detta ämne. Sockenstugan, Olofsgatan 19, Sigtuna. Kaffe och macka.

Kommentarer inaktiverade för Medlemsmöte i Sigtuna

Tre lyckliga samlare om sin hobby del 2

Lycka kan vara att hitta ett tillskott till samlingen, att lära sig historien bakom och att berätta den för andra. Hör tre samlare berätta om sitt samlande. Måndag 10 september kl 19 berättar Inga-lill Cras om varför en modetidning är … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Tre lyckliga samlare om sin hobby del 2