Samlarföreningen Nordstjärnan – Göteborg

Vi träffas i bostadsrättsföreningens lokaler på Lillekärr Norra 92 på Hisingen. Mötena äger rum andra tisdagen varje månad med början klockan 18.30. Vi har tillgång till lokalen en halvtimma innan så kom gärna så vi hinner prata, umgås och utbyta idéer och erfarenheter.
Lokalen är tillgänglig för alla och ligger nära en hållplats för bussen Rosa Express. Parkeringsplatser med en viss avgift finns också.
Kontaktperson är Ulla Åshede, ulla.ashede@gmail.com, telefon 0709-81 23 50.

13 december
Samlarklubben Nordstjärnan Göteborg 80 år! Julklappsauktion!
Nja, egentligen fyllde vår klubb 80 år 2021 med på grund av pandemin fanns inte tillfälle att fira detta. Ulla berättar lite om Förbundets och klubbens historia och visar de jubileumsföremål vi fått under årens lopp. Vi bjuder på räkmacka, lättöl och något sött med kaffe och te. För att veta hur mycket vi ska beställa behöver ni anmäla er till denna kväll till vår klubbmästare Lillemor Ask 0702-92 24 55 eller goa.millior@gmail.com.
Vi avslutar kvällen med en traditionell julklappsauktion. Ta med ett paket till ett minsta värde av 100 kr!

10 januari 2023
Nordiska formgivare. Norden har många kända och duktiga formgivare. Ta med dig ett eller några föremål som designats av formgivare från Danmark, Finland, Norge, Island och/eller Sverige. Ulla ansvarar för kvällen. Lotteri.

14 februari
Årsmöte följt av Volkswagen-bubblor. Lillemor samlar på VW-bubblor som hon visar och berättar om på februaris mötet. Har du någon liten bubbla så ta med den. Loppis.

14 mars
Knyppling. Thomas fortsätter berätta om spetsar och denna gång blir det knypplade sådana. Knyppeldynor tas med för demonstration. Lotteri.

11 april
Medlemmar berättar. Ove, Reidar och Lennart tar med sig varsitt samlarföremål som de visar upp och berättar lite om. Vad det blir är en överraskning! Loppis.

11 maj
Allmoge. Många av oss har säkert spännande och intressanta allmogeföremål som vi kan ta med och berätta om. Alf svarar för kvällen. Lotteri.