Uppsala samlarförening – Uppsala

Kontaktperson: Ordförande Lennart Bergström, tel. 018-25 49 80 eller 070-666 95 14, e-post: lennart.bergstrom4@gmail.com. Kassör Nils-Erik Nyberg, tel. 070-695 97 10, e-post: nils-erik.nyberg@telia.com

Höstens program 2024

Söndagen den 25 augusti: Utflykt till Porslinets dag (helg) i Gustavsberg, där möjlighet ges till besök i Gustavsbergs porslinsmuseum, besöka utställning av Lisa Larssons figurer vid Tallåskyrkan, botanisera på helgens marknad med försäljningsbord längs hamnen, m.m. Vi reser tillsammans från Uppsala och i Gustavsberg är tiden fri. Samling kl. 10:00 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan, för samåkning. Anmälan görs till Lennart senast den 21 augusti.

Lördagen den 7 september: Samlarmarknad i Vaksalaskolans matsal. Öppet kl. 10:00-15:00. Entré 20 kr. Om du är intresserad av att stå och sälja, kontakta Lennart!

Lördagen den 5 oktober: Utflykt till Pythagoras Industrimuseum i Norrtälje. Samling kl. 10:30 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan, för samåkning. Anmälan görs till Lennart senast den 2 oktober.

Torsdagen den 14 november: Vi besöker Walmstedtska gården, ett professorshem, Sysslomansgatan 1, Uppsala, kl. 19:00. Anmälan till Lennart senast den 6 november.

December: Datum för vårt julmöte kommer. Mötet hålls på Träffpunkten, Storgatan 11, kl. 19:00. Ta med något gammalt föremål att visa upp på mötet. Vi serverar förtäring. Ta gärna med en vän! Anmälan till Lennart.