Samlarklubben Hans Brask – Linköping

Samtliga ordinarie möten hålls i ABF-lokalen (TACK ABF) på Hästskogatan 1 C med start av mötesförhandlingar kl. 19.00. Entré 40 kronor. Utöver sedvanliga mötesförhandlingar och föredrag tar vi med saker att visa för varandra, har lotterier samt kaffe.
Hans Brask får nu en egen facebooksida där vi alla har möjlighet att ses digitalt: Samlarklubben Hans Brask. Webbsida: www.samlarklubbenhansbrask.se
Kontaktperson är ordförande Carina Allvar Matsson, telefon 072-711 35 95 och epost carinasepost@hotmail.se

Program 2024 :

1 Feb.  kl. 19.00     Årsmöte.          Christel Max inleder med ett föredrag om porslin.

3  Feb.  kl.  10.00     Studiecirkel startar, mer info i Brasklappen

7 Mars  kl.  19.00    Månadsmöte. Kurt Nilsson, Örebro talar om         Skultuna                                                           Mässingsbruk  och Pierre Forsell
8 Mars                            Bussresa till Antikmässan i Älvsjö, mer info i Brasklappen.
Anmäl dig på direkten .

4 April     kl. 19.00     Mats Baurmann, Norrköping, håller ett föredrag om                                                                      exlibris och boksamlande.

4-5 Maj               Samlarförbundet Nordstjärnans årsmöte med tillhörande festligheter!                                     Helgen inleds med lunch på Kornettgården där även förhandlingarna                                       hålls. Tid och plats för middagen, samt söndagens aktiviteter                                                    presenteras     i SamlarNytt.

23 maj kl. 18.00 vid kyrkan   Monica Karlsson visar oss Slaka Kyrkas textilskatt. I                                            mån av tid finns även möjlighet till visning av andra kulturellt och                                            historiskt intressanta objekt. Vi träffas vid kyrkan, för skjuts ring                                              Anders M.

2 juni                    Planerar vi en heldagsutflykt till Stjärnsunds slott. Vi samåker i privata                                   bilar. Föranmälan till Anders M 070–5357017. Information om kostnad                                   för entré, guidning och lunch kommer senare.