Bloggarkiv

Utflykt: Pythagoras Industrimuseum

Lördagen den 5 oktober: Utflykt till Pythagoras Industrimuseum i Norrtälje. Samling kl. 10:30 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan, för samåkning. Anmälan görs till Lennart senast den 2 oktober. Kontaktperson: Ordförande Lennart Bergström, tel. 018-25 49 80 eller 070-666 95 14, e-post: lennart.bergstrom4@gmail.com.

Kommentarer inaktiverade för Utflykt: Pythagoras Industrimuseum

Utflykt: Bilmuseet Chrysler 57 Heaven

Månadsmöte där vi besöker det privata museet Chrysler 57 Heaven på Maskingatan 10 i Örebro. En unik bilsamling i 50-talsmiljö. Pris, inklusive entré, kaffe och smörgås: 100 kr för medlem och 150 kr för icke-medlem. Anmälan till Gunilla på tel. … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Utflykt: Bilmuseet Chrysler 57 Heaven

Utflykt: Porslinets dag i Gustavsberg

Söndagen den 25 augusti: Utflykt till Porslinets dag (helg) i Gustavsberg, där möjlighet ges till besök i Gustavsbergs porslinsmuseum, besöka utställning av Lisa Larssons figurer vid Tallåskyrkan, botanisera på helgens marknad med försäljningsbord längs hamnen, m.m. Vi reser tillsammans från … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Utflykt: Porslinets dag i Gustavsberg

Utflykt: Miniatyrjärnväg

Specialvisning av Mutebo-Aspnäs Miniatyrjärnväg, Skeda Udde. Ingen åkning. Visning och fika 80 kr. Föranmälan till Anders (tel. 070-535 70 17, e-post: matssonanders@hotmail.com).

Kommentarer inaktiverade för Utflykt: Miniatyrjärnväg

Vinslöv på utflykt

Vi träffas i Vinslövs bibliotek,  Södra Järnvägsgatan 29 i Vinslöv. Vi har lotterier på våra möten. Klubben serverar fika i pausen.  Kontaktperson är Asta Nilsson, telefon 070-324 13 58, epost: asta_nilsson@telia.com Söndag 14  maj   Vi gör en utflykt. Vår medlem … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Vinslöv på utflykt