Ordförande har ordet…

Den 7 januari – 24

Hej alla samlarvänner!

Nu kommer ljuset tillbaka till vårt land och vi går mot en tid fylld av trevliga föredrag, mässor och allt annat som duktiga samlare hittar på. Som medlem i Samlarförbundet Nordstjärnan har man alltid något att se fram emot och alltid finns det någon att kontakta och ha ett givande samtal med. Vilken lycka att få vara med i ett sammanhang där människor träffas utifrån intresse!

Ett stort jobb för mig  är att sammanställa SamlarNytt. Tanken är att tidningarna under året ska ha fokus på ett speciellt område. Saker för lek och hobby  är först ut följt av ortrelaterade objekt och medaljer i nummer 2 samt bordet och dukning i nummer 3. Naturligtvis blir det en härlig blandning i varje nummer även om jag försöker hålla en riktning. Det är ju en medlemstidning och det ni alla skickar in blir vår SamlarNytt.

Samlarförbundet Nordstjärnan har en aktiv styrelse som vill ta del av dina tankar kring förbundets aktiviteter i framtiden. Hör av dig med tips och idéer!

Carina Allvar Matsson, Förbundsordförande

Kansli@samlarforbundet.se (telefonnummer hittar du i SamlarNytt)

Samlarförbundet Nordstjärnan har återfått sin kraft efter sommarens omstart. Den nya styrelsen har enats om en budget för 2024 och utan att använda överord ser framtiden ljus ut. Vår medlemstidning SamlarNytt kommer med 6 nummer även 2024 och att den engagerar går inte att ta miste på. Tänk att få möjlighet att publicera sina texter och visa sina objekt! Det är en fin medlemsförmån. Samlarförbundet Nordstjärnans medlemmar har nu också tillgång till en liten klubbstuga (efter överenskommelse). Ja, det är mycket som händer kring Samlarförbundet Nordstjärnan nu så håll dig uppdaterad för att inte missa något. Är du inte medlem ännu är du välkommen att bli. Kontakta kansliet så ordnas det på direkten!

Det här inlägget postades i Nyhet. Bokmärk permalänken.